Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • harvard-cite-them-right
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Hur Engelskalärare använder autentiskt material under Engelsklektioner i årskurs nio
University of Borås, School of Education and Behavioural Science.
2010 (English)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor)Student thesisAlternative title
How English teachers use authentic material in the English classroom in year nine (English)
Abstract [sv]

BAKGRUND: Jag har skrivit om användandet av olika typer av autentiskt material som lärare i engelska använder sig av i sin undervisning i årskurs nio. Detta användande av autentiskt material har jag sedan kopplat till Whole Language-teorin samt aktuell forskning om autentiskt material. SYFTE: Undersökningens syfte är att undersöka vilka autentiska material som används av aktiva lärare och hur dessa används. Ett vidare syfte är att på en hemsida samla de tips och råd som jag erhållit för att vidarebefordra till lärare som använder autentiskt material i sin engelskundervisning. METOD: Jag har använt mig av ostrukturerade kvalitativa intervjuer för att samla in data. RESULTAT: Lärarna som jag intervjuat, vilka alla var positiva till att använda autentiskt material, visade på att en stor variation av aktiviteter med olika typer av material som användes. Gemensamt var att autentiskt material användes för att göra undervisning mer omväxlande och roligt, vilket stämmer bra överens med huvudtankarna i Whole Language-teorin.

Place, publisher, year, edition, pages
University of Borås/School of Education and Behavioural Sciences , 2010.
Series
Kandidatuppsats ; 2009
Keywords [en]
english, authentic lesson, education, whole language
National Category
Social Sciences
Identifiers
URN: urn:nbn:se:hb:diva-19909Local ID: 2320/6312OAI: oai:DiVA.org:hb-19909DiVA, id: diva2:1311843
Available from: 2019-04-30 Created: 2019-04-30

Open Access in DiVA

fulltext(239 kB)215 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 239 kBChecksum SHA-512
ad38eafb52df7478339d1cff8348189aa76eeb68ef93c2d30a791c773f0cd5d3c48681a928bb28338ae5855c591dbcc99af97a454131d8dbe9baff9728651503
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Education and Behavioural Science
Social Sciences

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 215 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 62 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • harvard-cite-them-right
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf